Vanbreda Risk & Benefits ontvangt ‘Gold label’ Best Managed Company

Vanbreda Risk & Benefits is door Deloitte voor het vierde jaar op rij uitgeroepen tot een Best Managed Company. Hiermee ontvangt de Antwerpse verzekeringsmakelaar en risicoconsultant het zogenaamde ‘Gold label’. “Dit is een fantastische erkenning voor ons management en al onze medewerkers én een aanmoediging om vol vertrouwen op ons ingeslagen pad verder te gaan”, zegt CEO Pedro Matthynssens.

Vanbreda Risk & Benefits ontvangt ‘Gold label’ Best Managed Company

Deloitte Private, Econopolis en KU Leuven gaan sinds 2018 elk jaar op zoek naar de ‘Best Managed Companies’ onder de Belgische kmo’s en familiebedrijven. Een onafhankelijke jury screent de deelnemers op vier domeinen: strategie, talent, betrokkenheid en financiële performantie. In deze jury zetelden dit jaar Françoise Chombar (CEO Melexis), Rik Vera (Nexxworks), Rik Jacob (voormalig CEO Ardo), Koenraad Debackere (professor aan de KU Leuven), Yves Noël (voormalig Chairman NMC) en econoom Geert Noels (CEO Econopolis).

Diversiteit en inclusie

Vanbreda Risk & Benefits werd door de jury voor het vierde jaar op rij bekroond als een Best Managed Company. Hierdoor ontvangt de Belgische marktleider op het vlak van bedrijfsverzekeringen en employee benefits het zogenaamde ‘Gold label’. Slechts vijf andere Belgische bedrijven ontvingen ook deze hoogste erkenning.

Pedro Matthynssens: “De jury van experten feliciteert onze organisatie met haar sterke financiële prestatie van het afgelopen jaar én met de progressie die we hebben gemaakt op verschillende belangrijke vlakken. Onder meer onze duidelijke groeiambitie en onze heldere strategie om de meest digitale en cliëntengerichte verzekeringsmakelaar en risicoconsultant in de Benelux te zijn en te blijven, werden door de jury positief beoordeeld. Daarnaast werden ook onze realisaties op het vlak van zorg voor de samenleving, diversiteit en inclusie, datagedreven besluitvorming en innovatie geroemd.”

Interessant leertraject

Deelnemen aan het Best Managed Company-traject is voor Vanbreda Risk & Benefits elk jaar een bijzonder boeiende ‘leerervaring’.

Pedro Matthynssens. “Uit de dialoog die we met de experts van Deloitte zijn aangegaan, hebben we ook dit jaar weer nieuwe zaken ontdekt over onze organisatie. Ook de eindevaluatie en de feedback van de gespecialiseerde jury hebben opnieuw tot inspirerende inzichten geleid. Hiermee gaan we nu constructief verder aan de slag, zodat we als organisatie kunnen blijven groeien. In economisch uitdagende tijden als deze is dit bijzonder belangrijk.”

Interview of meer informatie?

Kobe Verheyen
Head Marketing and Communication Vanbreda Risk & Benefits